måndag 31 oktober 2011

Ny kamera



Det verkar inte bättre, min trotjänare sen 3 år tillbaka kanske har gett upp.?!

Jag vet inte hur länge det är brukligt att en kamera ska hålla. Jag har en nikon och jag är verkligen en amatör så jag började med P80 och inte en systemkamera alltså. Men ändå är den nästan lika stor som en sån.förutom att man slipper släpa på en massa objektiv hit och dit. Nu när den gamla inte vill dra in objektivet så har jag tittat på en ny. Det jag vill efter att jag övat nu i 3 år. är att min nya ska inställningar för skärpedjup, ta kort när ljuset inte är det bästa och att den ska vara smidig att ta med. Nu har Nikon kommit med en ny kamera nikon 1 som är spegellöst och gör den därför mindre men det är alltså en systemkamera med utbytbara objektiv. Jag kanske ska ta klivet upp nu till en systemkamera, Den här kameran har allt jag söker nämligen.








Måndag igen då. höstlov men det får ju tyvärr inte barnen känna av,,,jag har förbrukat all min ledighet, nästan. Fredag då ska jag vara hemma med dem och mysa eller så åker vi in till östermalm och hälsar på ett par. vi får se.

Mitt första försök med showroom hemma var en succe kan jag tala om och vilken mersmak jag fick att verkligen ha en liten butik, inte på heltid men på något annat sätt. Dem som kom ville iallafall komma fler gånger och dem var väldigt duktiga på att handla. Jätteskoj verkligen. Hann knäppa lite kort innan min lille son fick tag i kameran, ja det är efter att han knäppt med den som objektivet inte vill åka in, står bara och tuggar. Så kan det gå. Ska lägga upp bilderna senare.













Inga kommentarer: