fredag 28 oktober 2011

Jag SKA gifta mig!

gifta mig är en av 99 saker jag ska göra innan jag dör.Så det ska jag göra, om jag så måste illa tvunget göra det i kommunhuset, men helst skulle det vara på en brygga vid mälaren, vi tar sen båten till ett ställe där man kan ha logdans. alla gäster kan sova kvar och dagen efter äter vi frukost och lunch ihop alla mina nära och kära. och gifta mig det vill jag göra med herren på bilden ovanför. Han sjunger faktiskt ganska ofta den här låten för mig och han sjunger väldigt bra min karl..fast hans andra häl har oxå en akilles och det är att han är lite blyg..men han får väl ha en fickplunta innaför västen, för blyg det är det sista han här när han är lite varm i kläderna:-). lyssna på texten och helst,,allra helst ska den lyssnas på spotify där det finns en ännu bättre live version. i denna här har dem glömt det bästa. på spotify börjar den så här:



you ask me



who is she



thats a list of my own



i tell you about her



but i might go on and on






lyssna!


och live versionen på spotify är helt klart bäst den har inlevelse..eller så är det så att P har sjungit den och jag föll pladask för den.



prova gärna hemma :-)




Lite husbyggetips så här på nattkröken.



Vårt hus är ett lösvirkebygge och ganska nytt.



MEN det som skiljer vårt hus mot nybyggda kataloghus(om man får kalla dem så) är att våra har djupa fönster, så man slipper dem där fönsterbrädorna blombrädor eller vad dem nu kallas för.Jag blev så glad att vi fick dem djupa fönstrena och det är ju tack vare att vi har tjocka väggar, det i sin tur gör att det är rätt tyst i huset vi störs inte av ...öhhh bilar..inge större trafik..men fåglar eller hrrmpp torkfläkt!! ja inte till torktumlaren men en sån som torkar säd. stänger vi fönstret så hörs det inte heller om vår hustomte varit här och plogat upp hela gårdsplan på vintern medans vi sover eller om en stor tröska precis åkt förbi på åkern.



tjocka väggar ett tips alltså om du vill ha djupa fönster och slippa fönsterbrädorna och samtidigt få lite gammaldags stil på köpet och tyst.









Annars idag har jag prismärkt prismärkt och så har jag prismärkt lite till.



kan inte förbereda så mycket mer än så här. för vi bor ju trots allt i huset där det imorrn ska vara en form av butik. spännande.



Sen har jag varit på minidisco oxå. Min lille son eller största är han ju var på sitt första disco idag och det var spännande med limbo och grejjer.






good night sweden



whereever you are






Inga kommentarer: