onsdag 5 oktober 2011

Madam Stoltz

Igår var det lilla julafton hemma. Alltid lika roligt att packa upp nya saker till butiken.Denna gång var det den första leveransen från en NY leverantör Madam Stoltz och det är ju alltid lite extra roligt. Skyndade att packa upp och kolla igenom på direkten, medans potatisen puttrade på spisen, så började jag lull lulla för att ge lite inspirationsbilder till butiken. Hann nästan få till det, innan mörkret la sig och bilderna är lite suddiga. För blixt det ska man inte använda har jag lärt mig. konstigt att det sitter blixt på då då ;-()


Min favorit blev helt klart den lilla ljusstaken, 15 cm hög och den har alltså plats för stora vanliga kronljus inte sådanadäringa små vad heter dem,, julgransljus eller sticksljus.


Fick hedersplatsen bredvid min andra favorit i hemmet tjuren från bronx..nää från barcelona är han. Är så glad att jag köpte den. Den ska jag titta på när jag behöver piggas upp, kanske en grå kall regning novemberdag. Då ska jag titta på den och minnas tillbaka min resa till barcelona för där var det HOT HOT HOT och en så mysig stad.


Kanske oxå när jag sitter på ålderns höst på ett annat hem och tänka tillbaka när jag var ung och var till en varm stad och gick på tjurfäktingsarenan med härliga tjejjer.


En fin sak att göra tycker jag, köpa en liten sak från varje plats man besöker och sen minnas tillbaka. Det behöver ju inte stå I love barcelona på den lilla saken och det behöver ju inte vara en mugg kanske.




hej så länge




1 kommentar:

jenny * house of jenny sa...

Underbara ljusstakar! Superfina!

Och jag håller med dig om reseminnena! :)

Puss!