fredag 3 september 2010

Its all coming back to me...

det finns så mycket här i världen som betyder så lite.
som att man har det senaste modet, dyraste inredningsprylen, senaste teknologin.
Jag skiter blanka f-n i det just nu.
det har gått två år sen lilla A blott 3 år opererade bort halsmandlar och polyper.
En ren rutinop.
i vanliga fall.
men inte den här gången.


vår lille tiger, en fighter. stod ut med mycket just då.
3 ggr opererade dem honom i hans lilla lilla mun.
han slutade inte blöda.
3 ggr sövde dem honom.
efter tredje försöket.
bomullstussar dränkta i blodstillande medicin
ihopsydda halsmandlar, vanligtvis bränner man dem bara.
det gick inte när man ovetande började operera
en blödarsjuk pojke


Trots mina försök veckan innan då jag berättade att min pappa har blödarsjuk
tog man inte prover.
Nu vet vi.
båda vår pojkar har hemofili a i moderat form.
ett år senare nästan på dagen
går min pappa bort i en hjärnblödning. det gick så fort
troligen på grund av hans blödarsjuka.
varför skriver jag detta.
igår lite mer än 2 år sen hans op, lite mer än 1 år sen min pappas bortgång
slog a i huvet och det gick hål.
det tog lite lång tid för det att sluta blöda.
Jag spelar upp alla konstiga senario i huvet
Det slutade blöda till slut och han mår bra.
Det river upp sår
& ett mamma hjärta kan inte sluta oroa sig.
Ta hand om era nära och kära tala om för dem hur mycket ni älskar dem
träffas ofta...
man vet aldrig.


Inga kommentarer: