onsdag 28 juli 2010

semester

det har vi verkligen, vi tar dagen precis som den kommer. Inte något direkt inplanterat.
Det är semester för mig.
Igår hade vi en skön dag, vi storhandla, barnen fick leka lite i en hoppborg och sen i en lekhörna medans jag handla. Dem var nöjda med det.
Sen åkte vi hem och hade fotosession.
Mamma har varit i farten och sytt en massa fina förkläden.
Dem är jättebra till klädnypor, det är två stora fickor fram som man får plats med en massa klädnypor, nära till hands när man ska hänga tvätten.
Även putsduken och fönsterputsen får plats, superbra när man ska putsa fönstren.

Jag agera modell och dessutom fotograf. det gick sådär att knäppa på sig själv.
Så med godis som muta fick albin 5 år vara fotograf.

Annars slappa vi mest i solen, åt melon och intressant läsning.


Här är albins resultat av fotograferingen. efter några försök fick han till det hyfsat.
Många godisar blev det.


Jag skissa lite på vår altan. Det saknas räcke till det. Jag vill ha något med kryss, p vill ha helt raka.
Jag skissa på en kombination, flera olika förslag.
Det brukar gå hem om han får sova på saken. ;-)





Sen är tröskningen igång. och det var ju givet att barnen skulle åka med.
Albin var först på tur.
Sen blev det byte.




Under tiden john vänta på sin tur, knäppte jag massa kort på honom in action.
Kul att ta spontana kort.



Vill frysa tiden, han är inne i en så rolig ålder, han pratar om en massa saker hela tiden.
Blandannat sa han igår när han klev in i köket.
Där jag precis skurat golvet.
-Mamma du tar inte det här jobbet va?!
nej svara jag.
-Brrrrra då kan du leka med oss.
jag vek mig dubbelt av skratt kan jag säga.






Inga kommentarer: