måndag 2 augusti 2010

Iittala outlet

Barnen har varit hos min kära mor i två dagar och idag skulle jag hämta dem.
Bor ju väldigt nära iittala outlet och var dags rums outlet.
Bra eller dåligt, bra men dåligt för plånboken. ;-)
På vägen hem från mamma somnade barnen, så jag tog en sväng förbi.
Gick bara in i iitala butiken. Det tyckte plånboken fick räcka för en dag.
Sen hade jag inte riktigt ro när barnen satt i bilen och sov.





Så sugen på att köpa nya vinglas. men vem blir egentligen gladare av att köpa vinglas när man inte behöver.
Jo plånboken ;-) för dem här fina essence rödvinsglasen har jag spanat på ett tag.
Nu säljer dem 1:a sortering för 99.- till medlemmar.
En anledning god som någon eller hur:-D
Man kunde verkligen frossa i dem här söta kiwilyktorna.
Största anledningen att jag åkte. ville ha äppelgröna



Så två äppelgröna hoppade villigt ner i kundkorgen..



tillsammans med en äppelgrön marimekko skål, två turkosa kiwilyktor och andra fiskars saker.
Som jag faktiskt behövde det andra var ju mest slösa shopping. en påse med gröna värmeljus tex. :-?



Bra köp. stekpanna. vi har bara en från ikea och den har "bångnat" i botten ??


Så det var dagens shopping det.
Resten av den här semesterveckan har jag fullbokat med kära vänner som jag träffar alldeles för sällan. Bjuda hem några går inte i den här veckan det stinker ute.
vi bor på landet och snart vi fann det...
Imorrn bär det av till huddinge,
onsdag tillbaka till iittala outlet byn, ,-)
torsdag kanske ett besök i gamla hemtrakter.
hade bäst




Inga kommentarer: