måndag 26 juli 2010

Vikfest & goda grannar

förra veckan, första veckan på min semester gick i ett rasande tempo, nånting planerat varje dag.
Det var kalas på kalas.
Dels vår fina söta och goa albin som fyllde 5 år.
Sen åkte vi till grönan dagen efter hans 5 års dag och efter det var det 1 års kalas.
Bara för att det är små barn som fyller betyder inte det att man drack saft ;-)
det blev mycket vin och sena kvällar.
I lördags var det dags för vikfest i torsvi.
Vilka goa grannar man har där nere.
I söndags blev vi bjudna på fika hos dem närmaste grannarna. alltid lika trevligt att träffa dem
Det är ju så ruskigt tråkigt väder så då får man tröstshoppa ;-) alltid en ursäkt iallafall.
Vi gick till butikblandannat och jag shoppade lite saker.

En kaffeburk att förvara bönorna i. det går inte med en liten vanlig burk när man har bönor.
vi har kaffemaskin och då går det ju åt lite varje gång man fyller på.
Det har varit väldigt mycket spill när man ska hälla från påsen så jag har varit på jakt efter en burk. Den här plåtburken fick det bli. Stor och ruff.
Hemma tog jag faktiskt skopan från tvättmedelsburken, har en vit och svart och behöver ju inte två. Den är perfekt att hälla i bönor med.


Sen fick det bli den här kannan, ser ut som den är i emalj men den är i porslin. 95 kr som hittat.



Sen ett doftljus fresh cotton, passar i badrummet ihop med min bodylotion .-D




Var på ett inredningsparty perfect home. då köpte jag ett badrumset.
En tandbortsmugg, tvålpump och ett fat som jag förvarar smycken på.


Riktigt fint tycker jag.
etagefatet som ni ser bredvid kannan kommer oxå därifrån.
Idag är en riktig mysdag, (än så länge) barnen tittar på nickelodeon och jag sitter här och dricker min andra kopp latte.
Snart ska jag fortsätta piffet inne i albins rum.
Han fick ett skrivbord när han fyllde och det monterade jag i all hast mellan alla kalas.
Sen lämnade vi det bara i ett enda kaos när vi åkte i lördags.
Vi kom hem sent igår. Så det där lilla extra har inte hunnits med.
En perfekt dag för det idag.
Hej så länge







Inga kommentarer: