lördag 2 april 2011

here we go again...



Ett nytt d.i.y projekt på gång.

Denna gång är det ett slagbord som fått sin första strykning av grundfärg idag

(efter jag blivit av med min hemska huvudvärk:-( ).

först tvätta jag noga noga noga..

för även om blocket är en perfekt plats att göra fynd, återanvända och värna om miljön istället för att köpa nytt nytt nytt hela tiden så tycker jag ändå det är lite läskigt och omständigt ibland.

sen vad har denna möbel varit med om, ett rökigt hem, fukt eller annan äckligt lukt

Man har hittat den perfekta möbeln, man mejlar & ringer och kollar om den finns kvar. ok ska man våga eller inte. Man har ju faktiskt INGEN aning om VEM som satt ut den där annonsen..nu kanske jag har sett en och annan beck film för mycket och har lite förutfattade meningar men ändå. Sen vill man nu verkligen ha denna möbel?! eller vad det nu är fått , i mitt fall har det iallafall alltid varit möbler jag handlat och det har faktiskt blivit en del under årens gång.


Sen ska man bestämma en tid som passar båda. Ha en bil som man får in den i, det är inget större problem för mig men ändå..


Sen ska man hitta dit oxå. Sen ska möbeln vara så som man tänkt sig. Jag är ju feg på det viset törst inte pruta och än värre säga näää den här vill jag inte ha.


men igår hämta jag iallafall ett slagbord och det var gammalt och precis såsom jag ville att det skulle vara ja..om man bortser från färgen såklart. grönt var det det visste jag men det är ju "lätt" fixat.

Har tänkt ut en plats redan och ovan vill jag antingen ha en tavellist eller spegel. tavellist vill jag förövrigt ha ovanför soffan och vet inte hur lääääänge jag velat att dem kom upp.. jag skruvar gärna ihop möbler är inte rädd för att renovera ett rum, tapetsera, måla men skruva upp saker på väggarna där har jag min akilles häl..

får väl be sambon snäääällt men hans akilles häl är oxå att skruva upp saker på väggarna..åhh om man ändå hade en liten hustomte.


men man vet aldrig rätt vad det är kanske jag hotar sambon med skruvdragarn

då kanske det blir fart på honom

:-D


Inga kommentarer: