lördag 31 mars 2012

VITT UTE VITT INNE

små söta krukor från house doctor. Köpte ett gäng påskliljor hos herr kamprad igår för 9:- st. dem passade perfekt i krukorna som inte är så stora.




Ute yr snön omkring, stolarna som vi satt och sola i förra helgen är täckta av vitt puder. inne är fönstren täckta av vitt tyg. köpte nya gardiner eftersom dem jag hade innan krypte när jag tvättade dem..nu ska jag inte lägga upp dem innan jag tvättat dem här..men frågan är om dem inte är lite väl långa va?! Nu ska jag fortsätta med projekt möblera om för hundrafjärde gången typ. det är en rockad av möbler här igen. den svarta TUNGA möbeln har återigen fått krypa in till a:s rum. den stora gossen har nämligen en SAMLING av traktorer och det ska jag berätta är inte så lätt att hålla snyggt bland den sortens leksaker, lilleman han har en samling av ninjago, bakugan, hero facotory och dessa figurer är väldigt lättstädade tjoff tjoff ner i en eller 5 kartonger snarare. så städat och snyggt.






Sen beställde jag även nya fönsterlampor, eller nja dem kanske inte är tänkta till fönstern men jag ville ha dem där. Det är såna där populära sidenlyktor jag beställde faktiskt ballongmodellen men dem var slut så då tog jag grodmodellen eller vad hon kalla dem. Men alltså hur svårt ska det vara?! hur mäkigt som helst att få upp dem ju. krånligare än adventsstjärnorna och det gott folk har jag svurit över många gånger. hur som nu hänger dem där iallafall lite snett, men snett är oxå rätt har mamma mu sagt och färgen uppepå har redan ramlat av..jaja dem var billiga.







Inga kommentarer: