fredag 4 november 2011

Lovmorgon och en ny upptäckt

Sitter och har en långfrukost och dricker the. Det hör inte till vanligheterna men vi är alla hostiga och snoriga och idag vaknade jag upp med halsont och sådär lite ont i magen som man kan få när man har en förkylning. Sitter och kollar lite på nätet med vår ipad . tyckte det var en onödig pryl när den kom. Men va smidigt det är, nu kollar jag av mailen varje morgon(slipper dra igång datorn,det kan jag förvisso göra med mobilen men men) och ser om det kommit in någon order på natten som jag kan hinna plocka på morgonen, snabbare leverans med andra ord. Sen spela spotify mycket smidigare med den här, kollar nyheter och bloggar. Sitta i soffan med den är mycket smidigare än med bärbara. Ser ni att jag fått tag i ett fat till hurricane lyktan. visst blev det en helt annan lykta. Variation med en och samma pryl ajlajk.



Jo minsann, har upptäckt en ny värld när det gäller fotografering. bilden ovan tog jag igår kväll och vi är ju i november månad nu och mörkret kommer ju redan kl 16. ingen blixt och HELT oredigerad.ser ni att jag till slut fick till lite skärpedjup?! :-) me happy


Den här tog jag imorse och det var av någon anledning svårare att få till ljuset i morse än igår kväll. men den här bilden har jag ljusat upp lite. annars helt oredigerad.


Nä nu ska jag ta tag i den här dagen och vi får se vad som händer..lekland, badhus eller vad det kan bli.




Den här la jag in i bloggen precis som den var tjoff tjoff..ser ni blurret ? det fick jag till rätt bra här. Jo det vart en nikon 1 j. och jag är ännu så länge väldigt nöjd med den. Den är snabb, liten och tar fina bilder när det är skumt utan att bli gryniga,det är den stora skillnaden med förra. med den blev korten väldigt gryniga fast det var dagsljus. Den här är väldigt lätt att förstå sig på..bara man får öva lite så.








Inga kommentarer: