tisdag 14 juni 2011

Helgen i bilder..




I fredags åt vi skaldjur. jätteräkor och grillad scampi.


hjälp vad mätt man blir fast det inte ser så mycket ut för världen.


Det var så gott och kanonväder fick vi, så vi invigde ett av våra nya bord.








Barnen fick deras favoritdricka. Barngrogg


fläder & russian. Gjorde en stor omgång så det räckte till en drink till mamsen oxå. ;-)




LÖRDAG

Bjöd oxå på såå fint väder trots prognos om regn.
kom två droppar på mig mitt på dagen,,det kallas knappast regn
Så vi åkte med min farbror och P:s syster ut med båten.
Två förväntansfulla pojkar står redo på bryggan.
Redo att hoppa i båten för färd mot stallarholmen.


Och den mysiga restaurangen Gripen.

framme




i väntan på maten, lekte john med en lite figur från kung fu panda.albin var bara hungrig





så glad när hans mat äntligen kom.


köttbullar på planka.







jag mätt och belåten i min båtfrilla..:-D
(och skönaste och snyggaste klänningen ever)







Sen bar det av hemåt igen i det fina vädret.




Hej då stallarholmen vi ses snart igen.



Skön helg som tillbringats mycket med barnen, gjort roliga saker, lekt och busat med kompisar har dem oxå hunnit både lördag och söndag. inte bara tråk som att städa eller bygga altan och dyl.




Nu ikväll har min kära mor varit här och vi har jobbat i "trädgården" planterat blommor i krukor och albin & john har fått ett eget litet trädgårdsland. Två pallkragar med massor av lass med hästdynga och jord som jag slet med i duggregnet. Däri planteras tomater och ska även så i lite morötter och jordgubbar. Albin var med nästan hela tiden,,tills han tyckte han vart för våt.


john sprang mest runt i kalsonger och vifta med sin såg..




kram. C







Inga kommentarer: