onsdag 29 juni 2011

ångest & dåligt samvete



Min söta små bakugans...får så dåligt samvete över att behöva lämna dem på dagis när vädret är så här fint, igår hade dem inte kunnat gå utanför dörren förrän kl.14..men vad gör man man har ju inte överflöd av semesterdagar direkt suck...hade dem varit hemma hade det gått mycket lättare för mig att jobba. idag var det extra jobbigt, båda var jättetrötta, speciellt A. så kinkig och ledsen. inte blev det bättre av att det var fel skor som kom med heller..lämna en gråtandes son vid grinden. nä roligare kan man ha.

Men har köpt en överraskning åt dem idag på lunchen.

hoppas det ska göra dem lite gladare och mammahjärtat lite lättare.

nu återgå till högar av arbete. inte ens lite arbete kan göra att man kan vara "extra"ledig.

men snart så får även mina små seriefigurer sommarlov.


3 kommentarer:

Anna sa...

Känner med dig & kan säga att jag ofta känner likadant. Att man skulle vilja ge så mycket mera till sina barn (materiellt). Hoppas de blev glada för överaskningen. Kramar!!

Anna sa...

ej materiellt skulle det ju stå :-O

Anna sa...

Trevligt med pool!BArn älskar ju att bada & nu bor ni lite långt från Mälaren.
Det belv ett par till träskor i går....likadana fast vita! Jag är snart ikapp dig med antal träskor...;-)

HA det bra!