onsdag 18 maj 2011

Vitrinskåp

Minns att sambon sa till mig att vi måste tömma ett köksskåp.

Jag tolkade det som köp ett vitrinskåp.

Det har jag velat ha ett redan när vi ritade köket, men Yoggi(ja hon heter faktiskt så)

sa vänta med det.

OCH.

nu har jag väntat klart tycker jag

Nedan följer några kollage jag "snickrat" ihop.

Det är ungefär den här stilen jag skulle vilja ha.

Samt att skåpet är högre än 190 eftersom vi har högt i tak vill jag uttnyttja det till max.(nästan)


.


Cross double..risken med detta skåp är att jag tröttnar snabbt då det är liiiite väl mycket kryss.
DETTA är min absoluta favorit,,maffigt stort och all min saliga blandning av vinglas får plats här.
plus min fin servis och mycket mer.
Dock om jag väljer detta får jag placera den på en annan vägg än vad det är tänkt men det är inte omöjligt, skulle faktiskt vilja ha något på den väggen då den är väldigt stor och tom.
Då måste köksbordet blir mindre taklampan flyttas en aning.
Det går att ordna lite extra jobb. speciellt med bordet.
min lilla "dröm" jag har är att måla min ärvda bord och ha det i köket.
Köket skulle få en mer lantlig känsla och en helt annan mysfaktor tror jag.



Detta är favvo nr 2. den här kommer det säkerligen bli nån gång i framtiden.
Älskar verkligen panelen i skåpet.
Pluset med detta är att man kan förvara sånt man inte vill ska synas.
Sen får jag mina kryss i liten dos,,kryssen har jag på två ställen i vardagsrummet.
hatt & skohylla samt ett sidobord.








Inga kommentarer: