tisdag 2 november 2010

Macadamia Nut

Jag är ju som jag skrivit tidigare barnsligt förtjust i macadamia nut.
så mycket så även mitt shampoo innehåller dem nötterna.
Det här shampoot är det absolut bästa jag någonsin provat.
Nu var det ett tag sen jag hade det..men jag ville prova lite andra märken.
blandannat bobbys. det borde ju vara bra.
nån tia billigare än det här
MEN
MYCKET sämre.
Så nu blir det detta igen.
luktar ju gott oxå.
nästan så man häller i sig hela flaskorna

Den här gången ska jag prova take the heat leave in cream.
men fortsätter med samma shampoo och balsam som tidigare.
Leave in cream ska vara bra om man fönar och använder platttång mycket.
Sen gillar jag ju verkligen deras beskrivning på flaskorna
så här står det på shampoot
its a miracel (well kind of), Not like child birth
or a solar eclipse..osv.
kul tycker jag.
Jag skulle hämta ut medicin till pojkarna då vi använde upp en förra veckan,
jag räknade med att komma ut från apoteket fattig som en lus.
men tiden för högkostnads skydd hade inte löpt ut.
Tur att vi bor i sverige säger jag bara.
jag är ju väldigt tacksam för det, den här medicin kostar en och annan slant att tillverka
iallafall så eftersom det var gratis unna jag mig shampoot och balsam och slank även in på hemtex och kom ut med en badrumsmatta.
kan ni begripa men dem hade packat ner nästan allt som inte var juligt.
jag han haffa en limegrön matta innan dem rulla ut den på lagret.
så kan det vara.
mitt projekt orkidée ser ut så här för tillfället.
det blev en ny blomma med två stänglar.
satte i den jag hade oxå och väntar bara på att den ska börja blomma igen.
jag gjorde en chansning och klippte av den eftersom den spreta rakt ut åt sidan.
vill att den ska stå upp
:-D

Sen ska jag i med orkidee jord eller sand. vet inte om den trivs så bra i sand.
men blir nog snyggare, ska ta bort plastkrukorna oxå. men en sak i taget
;-)
Skänken krukan står på är ett arvegods från min morfar
han köpte den på loppis och gjorde i ordning den.
sen fick jag den i present av mormor
morfar hade sen länge lämnat jordelivet
ett fint minne från min morfar därför bär det mig emot att göra något åt den.
trots furufärgen. skulle kunna måla den vit eller svart.
men som sagt det bär lite emot.
fin är den iallafall och i väldigt fint skick.
Den har flyttat med mig från mitt första egna hem till där jag bor nu.
det är sjunde hemmet "han" följer med mig till.
väggen bakom skänken ska iallafall wall of family komma upp.
vilket år som helst..bokstäverna ligger i en låda


Inga kommentarer: