lördag 20 november 2010

Lärkträd och nya saker.

myslördag


Vi har varit ute en stund idag,städa på tomten det var några dagar försent.
Jag fick med mig barnen ut i skogen oxå, ja iallafall en bit.
största han tröttna och gick tillbaka till pappa
j stanna kvar, men blev osams med sin ena vante så den fick jag bära, han hitta en pinne att leka med men när han gick rakt genom isen med sin sko då ville han gå hem.
Ja letade efter lärkträd vet att det ska finnas bakom huset.
Men inte så lätt att hitta, jag såg inget som likna lärk iallafal.
hitta några andra träd som låg omkullvälta väldigt lustiga.
Klippte av några såna men dem såg inte allt för roliga ut i krukan när jag kom hem.

Nått annat jag hitta var nypon,
här tog jag ett doftljus(som jag inte tycker ser så roliga ut egentligen) tog bort etiketten
stoppa ner i en stor glasvas, den här från ikea.
Sen la jag lite nypon runt.
Tanken är att kanske lägga lite fina kottar, polkagris. Eller vad man nu känner för.
Får se hur länge dem kan ligga innan nyponen börjar lukta.
Nä nu ska minsta juvelen och jag åka och köpa lördagsmys
Hämta två paket samtidigt, bäst att passa på medans katten är borta :-D
han åkte nämligen och jobba och tog med sig stora killen.
& jag tror han kommer få dånpimpen när han ser vad jag släpat hem.
see ya

Inga kommentarer: