söndag 20 februari 2011

målarprojekt & fika i stora lass

Har ni provat hard topping.
så himla gott, om man inte ställer den i kylen.
Då blir den stenhård. rekommenderas inte
men om man gör det kan man lägga den i ett vattenbad :-D


A fixa fikat idag, han ville ha skorpor, dammsugare och glass med hardtoppingen.
Han orka allt utom glassen, den tror jag vi spar till solsidan. om han är vaken vilket inte är troligt.
Har börjat slipa på mitt målarprojekt.
Ska göra underarbetet noggrannt men det är såååå tråkigt med underarbetet.
Målade ju soffbordet och det blev jättebra! hehe
om det inte är mitt på dagen man sitter och tittar på det.
oj vad jag fuskat.
tror jag få gå en omgång med skumroller. att penselmåla ett soffbord är
INTE att rekommendera.
Denna möbel är jag lite rädd om så jag vill verkligen att det ska bli bra.
soffbordet VAR ett massivt ekbord från ÖoB av alla ställen kostade
500kr för sisådär 5 år sen så det fick bli en försökkanin innan jag ger mig på
lite "finare" möbler.






Tulpanerna har verkligen gjort sitt nu, men fina på sitt sätt ändå.
Nu ska jag damma och städa i A:s rum igår fick J:s rum en omgång
och han sa idag VEM har gjort så här fint.
Mamma va snäll du är. måste tillägga att han är 4 år.
Mycket roligare att leka när det är lite ordning på rummet.

Sen blir det ut och kvistlacka skåpet innan det blir dags för köpepizza och solsidan.

hej så länge

Inga kommentarer: