tisdag 1 juni 2010

Skrubba skrubba..

Nu är det sommar och sol.
då brukar man ju äta färskpotatis!
Upptäckte ett litet problem i helgen när jag skulle skrubba färskpotatisen.
vi flyttade ju förra året och lämnade kvar potatiskarusellen;-) (vad den nu heter.)
Vi har ju huset som "sommarstuga" nu och lämnade kvar lite bra och ha prylar.
hmmm.jag fick ta fram en svamp och skrubba det gick ju sådär.
Men nu kommer jag skrubba potatisen med en sån här handske.
Sen kommer jag skrubba kroppen med den ena.

Det är ju faktiskt bra att köra ett varv på kroppen med vanten. så man får bort döda hudceller inför sommarbrännan, så man får en snygg och jämn solbränna som sitter längre. finns i 2-pack för 25 spänn.

Sen är det bara att smörja sig med solfaktor.
Man kan fylla en sån här smart flaska med solspray om man inte vill släpa med sig hela varje gång man åker till stranden. eller om familjen ska på olika håll och det bara finns en flaska spray hemma, eller som jag gjorde fyllde två flaskor så fick barnen med sig varsin till förskolan och sen har vi en hemma SMART!! japp det tycker jag.
Finns även småburkar och småflaskor som man kan fylla hudcreme, schampo, balsam
etc i.


Fin ring har jag införskaffat oxå.




när man nu skrubbat sig både högt och lågt.
Kan man sen smörja sig med brun-utan-sol om man som jag är lite rädd om fejset.
Jag vill inte gärna se ut som en giraff nämligen , brottats med att få bort pigmentfläckar jag redan har och VÄGRAR få fler. MEN vill inte se ut som ett lakan i fejjan och resten av kroppen brun. Därför använder jag dove´s summer glow till just ansiktet. Den är inte lika fet som bodylotion och den ger en liten ton av brun färg till ditt face :-D

Provade dessutom dove´s nya Shower scrub.
Luktar supergott och så tar du död på gamla hudceller och får igång blodcirkulationen på samma gång.
Nu blev det mycket reklam för millamix,-). för alla produkter hittar du där.
Men det är sånt jag använder och tycker är bra därför vill jag gärna tipsa om det.
ha en bra dag






Inga kommentarer: