onsdag 11 mars 2009

Snö ge mig mer snö!

Till skillnad från många andra så tycker jag faktiskt att det är mysigt med all snö som kommer ner igen. Det är ju trots allt början av Mars och det brukar ju snöa om vartannat hela mars.
Snart är ju April här och då får våren gärna komma och det brukar ju den göra förr eller senare.
Men barnen liksom jag ÄLSKAR ju den här snön.
Min lilla stora kille på 3 år gillar det så mycket så redan klockan 06.15 i morse sa han
-mamma jag tror vi ska gå ut nu!
-Jaha tror du..vi ska snart åka till förskolan.
-Men jag vill gå ut och ploga snö med fyrhjulingen!
-Ja men den står i garaget och vi ska strax åka.!
-Ja men den lilla! (läs plasto leksaksfyrhjuling med snöblad)
Sagt och gjort han klädde på sig och gick ut och ploga trappan, och sen tog han spaden och skotta grusgården.
Pappa´s pojke, som förövrigt kört snö hela dagen och natten! Fast med stora traktorn.


duktig kille!!

Inga kommentarer: