lördag 28 mars 2009

Minns nån det här???


Äta kaka på en låda?

så här såg det ut när mina små pojkar åt kaka på en låda förra året.
http://husbysjutolfts.blogspot.com/search/label/Husbygget?updated-max=2008-06-02T20%3A13%3A00%2B02%3A00&max-results=20




så här såg det ut idag!



älskade barn vad ni stått ut med..här i mitten deras kusin Lisa



Det går inte att beskriva med ord vilket år vi haft. Vi har alltså Jag och min kära sambo ritat detta hus HELT själva, vi har inte tagit hjälp av någon husleverantör eller arkitekt

Vi har haft hjälp av en snickare och hans pojkar som byggt det åt oss(annars hade vi inte suttit här nu) MEN Jag HAR suttit vid ett hederligt gammalt ritbord i vårat sovrum och ritat detta hus för HAND med blyerts! Utifrån våra idéer
Vi har efterhand bestämt vilken färg vårt hus ska! köpt färgen & målat
vad vårat hus ska innehålla åkt och köpt det

allt ifrån färg på väggar, kakel, klinker, dörrar, fönster, tegel, markbädd,STORA som små beslut.

Det har varit ett år fullt av jobb men ett roligt jobb. MEN(nu börjar jag låta som Tony Irving) det har varit slitigt, det har varit en berg & dalbana.


NU står vi här.






Det här är VÅRT hus

Hur det ser ut kommer jag visa en annan dag..det är iallafall nystädat OCH sååå fint..





1 kommentar:

StrandviksVillan sa...

Vet exakt hur ni haft det! Bygga hus från grunden, allt sjå med att skaffa material och få hem det, ha tid med två små barn... Och dessutom jobba på dagarna. Största lasset drog naturligtvis mannen, jag såg mer till att det fanns mat på bordet och en kaffekorg med till bygget. Sen drog jag väl nåt drag med penseln... På slutet var jag inte till stor hjälp, höggravid och sjukskriven. Det var allt lite kaos då vi flyttade, med en baby på två veckor :)

Ni har gjort ett fint jobb!!