fredag 19 augusti 2011

HOUSE DOCTOR






Det gamla urtjatade TGIF gör sig verkligen bra idag.

annars tycker jag som sagt det är uttjatat urvattnat och ett ganska gammalt uttryck,dock ett som säger det mesta.;-)




omg vilken vecka alltså verkligen en rivstart minst sagt, känns inte som jag nattat barnen en endaste kväll(tror inte jag gjort det heller). Vilket jag tycker är så mysigt, man får en lugn stund med vart och ett av barnen och kan i godan ro prata om dagen som varit. Sen läsa en saga på det. mysigt.



Men den här veckan har gått i ett iallafall på kvällarna.



måndags fyllde ingen mindre än jag år!!

fick trevligt överraskningsbesök av min mormor och moster. Sen kom ju mamma oxå förståss.

Har medvetet sen några år tillbaka firat min dag lite lugnare.






Sen fortsatte veckan



Tisdag gick åt att röja järnet då rut skulle komma på onsdagen, fixa p:s papper till bokföringen och sen sent i säng.



Onsdag var det min bokföring..lyckades på något märkligt sätt boka av levfakturor mot fel konto och såklart stämde inte banken..gissa om jag drog slet och kliade mina gråa innan jag hitta felet.23.28 då logga jag in på skatteverket och kunde lämna min momsrapport. i grevens tid verkligen.



torsdag började mitt projekt "the office" hur mycket crap får plats på 2 kvm??det undrar jag och jag vet svaret, 3 kassar med papper, tidningar och kartonger, två papperskorgar med annat småkrafs..OCH jag är inte klar än. när klockan pep 22.40 kände jag,,näe idag måste jag lägga mig innan 24. tömde iallafall kartongen som stod under skrivbordet och det var ju inte filmer i det var gammal bokföring. 3 pärmar var iallafall så gamla så man FÅR kasta dem. men om jag känner (hamstern) P rätt ska han bläddra igenom dem pärm efter pärm verifikat efter verifikat och minnas tillbaka på allt som hänt för 11 år sen


ungefär där somna jag zzZZZzzzzzz

snark liksom





så fint skulle det kunna bli..






här får jag en flasback att vi måste fixa vår kaffemaskin,,godare kaffe går faktiskt inte att göra.enligt mig.




Huvudgaveln skulle göra sig fint i vårt sovrum, P tycker vi klarar oss fint med två kuddar som är 90 cm breda. Men tyggavel??!! hur ser den ut efter ett tag? hur gör man rent den?








fina bilder från housedoctor.








Trevlig helg!!











Inga kommentarer: