torsdag 20 januari 2011

Swedish Grace

-ovan hamrad kruka,
nedan
inte bara en mugg, en kruka oxå
Fått mycket gjort på "todolistan" idag, förutom att hämta mina glasögon,
men efter mathandlingen orkade jag helt enkelt inte att hämta dem, av flera anledningar som jag inte tänker på gå in på mer än att 4 års trotsen tärde verkligen på mitt tålamod efter den shoppingen om man nu kallar handla mat för shopping.måste isf vara den tråkigaste formen.

Men en STOR jobbig hög är borta från skrivbordet på jobbet så skönt.
Jaha verkligen så onödigt. och så typiskt mig.
skulle ju bara köpa en almanacka till peter.
kom hem med en ljusstake och
två tekoppar swedish grace,men.men
fina är dem, tror grannkärringen är benägen att hålla med.
Nu ska iallafall planeras.
inför formex.
speedbesök måste planeras in i minsta detalj.
first things first.

-fick ju en påse grönt te med på köpet.
luktade som värsta rosplantaget och mitt huvet höll på att explodera av den doften.
måste ju prova
riktigt riktigt gott.
Så nina välkommen över på grönt te i finfina muggar ;-)
(psss det går att kommentera utan att logga in)
klicka på anonym bara. men skriv gärna ditt namn.


Swedish grace
Den transparenta glasyren med reliefmönster av stiliserade veteax är oförändrad sedan mer än åttio år tillbaka.
Design av Louise Adelborg
finns i sju finstämda kombinerbara färger
snö, is, hav, himmel, äng, sand och ros

Inga kommentarer: