fredag 14 januari 2011

Självlärd

Skam den som ger sig säger jag.

fick en cd av min leverantör i höstas, ville gärna använda deras fina miljöbilder.
Jag är inte i närheten att ta så fina bilder.
Men när jag ladda in bilderna i min dator för att sen lägga in dem i min butik
då gick det inte.

Mejla lev. dem skicka en ny. det måste vara fel på cd skivan sa dem.
Fick en ny, likadant.
Jag blev mer och mer gråhårig, provade olika datorer,
la in dem photoshop(som jag btw inte är så haj på) men då blev bilden en psd. fil och det acceptera INTE min butik.
JAg är rätt envis av mig, men som jag sagt förut mitt tålamod är inte det bästa.


Men igår prova jag igen, i photoshop.
typ vid 22 tiden.
Exportera orginal.
då funka det. endel bilder blev lite "blå" men wtf jag vet hur man gör nu.
så nu, hit med en cd till vårkatalogen.
gick och la mig vid 24 och kunde verkligen inte somna.
snurra och snurra.
så blir det när tar en powernap när man lägger minstingen. och vaknar vid 22 pigg som en lärka.
inte bra.
nu ska jag jobba så det glöder...
ps. klicka på bilderna så kommer du till produkten.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Bara känner att jag måste kommentera här. När du sparar i Photoshop (när du klickar på "spara som" första gången) så kan du välja vilket filformat du vill ha din fil in. Om du t.ex. väljer JPG så kan du använda din bild till nästan allt. Om du inte väljer något så sparas det automatiskt som PSD. Hoppas att det hjälper i framtiden!

Husbysjutolfts sa...

Aha,Tack cecilia. som sagt jag är ingen hejjare på det där och läsa manualer är inte min grej ;-).
Tar tacksam emot tips och trix.
så tusen tack.