fredag 10 december 2010

Nu var det ljus

här i vårt hus
höganäs ljuslykta den röda. Köpte den från rädda barnen.
Ska man ändå köpa den kan man ju göra så att det går till ett bra ändamål.

Åhh äntligen kom favoritlyktorna hem idag.
Stora marrakesh lyktorna som sålt som smör och som kommer skickas iväg lika snabbt nästan.
det finns några kvar i lager faktiskt.
Tillsammans med dem kom mina nya favoriter.

Som jag verkligen vill rekommendera och det säger jag inte för att jag får betalt för det.

Men dem är så värda sitt pris.
Stora och lilla glaslyktan
Jag ber om ursäkt för dem usla bilderna.
Men jag ville fånga det fantastiska skenet som dessa glaslyktor ger.
Till ett riktigt vrakpris tycker jag. 29 resp 39 kr st.

Väl värda det priset
I den stora får det plats det lite större värmeljuset och till den lilla tar man dem små.
här är dem tillsammans med glaslyktor på fot från ikea.
Den här kombinationen kommer göra sig utmärk i mitten på det STORA
bord vi kommer ha på julafton här hemma.
Då det kommer vara 16 personer här hemma som kommer svettas då jag tänder alla mina ljus kors och tvärs.

glaslyktorna finns hos millamix.se
lyktorna på fot som oxå är ett riktigt kap kommer från ikea kostar 159:- för 3 st
heter blomster finns även i vitt.
Men jag valde rätt tror jag och tog dem som är i klarglas.

Annat som kom i den stora kartongen, som förövrigt min största son tyckte var kanonkul att det kom en så stor kartong, var en snöflinga till ynka priset 15;-

OCH inte minst hamrad liten kruka.

sista dagen för att lägga order som man vill ska komma fram till julafton är den 16 dec.


whohoo vilken toppen fredag.

Inga kommentarer: