tisdag 19 oktober 2010

Sherpafilt

För flera månader sedan var jag in på chilli möbler.
Jag gick mest och strosa var inte ute efter något.
Barnen var hos en kompis och jag var ute efter inspiration.
Såg något därinne, som jag faktiskt trodde var en morgonrock.
Det behövde jag ingen.
MEN när jag skulle hämta barnen så hade dem(föräldrarna till kompisen)
en filt i soffan som var urmysig.
Det var ju den jag hade sett.
En filt ingen morgonrock.
Ganska komiskt.

dem här ovan kommer från vikingofsweden. där bilden oxå är lånad ifrån
Behövde ingen filt då, men nu är det ju urrigt värre.
Så igår googla jag runt lite på Sherpafilt. som den visst kallas.
Kostar runt 400kr
MEn på chilli hitta jag dem för 199:- fick alltså två med mig hem.
Dagens fynd alltså.
fanns lila, svart, grå, brun beige. Men jag valde beige. Vill få in lite varma toner i hemmet.

fotat med mobil
Strosa vidare i butiken, åhh va mycket vill ha grejjer dem hade.
En sån här stol skulle jag välja idag om jag skulle köpa nytt. iallafall till matrummet.
Men vem vet jag kanske slår till och köper in ett gäng iallafall.
Vid kalas och födelesdagar fattas det oftast stolar.
Kanske svarta isf eller snurrstolarna som står i bakgrunden
Ska bara övertala gubben om det oxå.
fotat med mobil
Fler övertalningsmoment.
Denna soffa var bara så fin och såg så skön ut. tänk att få ligga i varsitt hörn och sträcka ut sig.
Skulle verkligen passa vårt rum dessutom. Delar av matdelen perfekt.
10´bra pris.
Undrar om p oxå tycker det, han älskar ju "sina" fåtöljer och soffa.
fotat med mobil
En mindre variant i brunt, fast jag skulle välja svart.
Men här blir det väl slagsmål om divandelen.
jaha bara kursen kvar då.
kurs i övetalning.
:-D




Inga kommentarer: