tisdag 26 oktober 2010

Migrän

goddagens

Vet inte om det är nån sorts fluga med att lida av migrän.
läser det på var och varannan blogg.
Men det är aboslut ingen hit kan jag lova.
Jag har haft det så länge jag kan minnas, fick det nån gång i 10års ålder.
Hos mig börjar det med synbortfall, imorse hade jag en SJUKT stark sol i ögonen på vägen till jobbet, det var ingen höjdare kan jag lova, trodde faktiskt jag skulle vara en av alla dem som krockar på motorvägen. Att det var jag som IDAG orskade en jäääätte köö.
Men det gick bra tack och lov
värre blev det med huvet.
mota olle i grind,brukar alltid gå med eeze i fickan,
TROR du inte jag glömde dem idag. har en kollega som oxå lider av migrän så jag fick två tabletter av honom.
Efter en halvtimme kunde jag se igen.
Oftast om jag inte tar tablett i tid så domnar jag i nästipp, fingrar och sen kommer en blixtrande huvudvärk som inte går att beskriva om man inte har haft det själv.
SEN börjar jag prata baklänges. jo det är faktiskt sant och aboslut inte så skojigt.
Nog om det.



Nått sånt här ska jag få till.
Har en STOR glasvas hemma med bubblor i den vill jag placera orkidéer.
ideen fick jag ur housedoctors katalog.
Tänkte först stoppa i dem två orkidéer jag har hemma, två olika sorter
En är av en väldigt spretig sort och svår att placera tänkte därför stoppa i den i en stor vas.
Gjorde det..
såg inte så roligt ut som på bilden.
Det blir nog till att köpa en eller två nya..vi får se.
just nu är det ju barnrummen som står på tur.
Ska bara ta fram en stor skyffel,,snöskyffel kanske
så jag kommer fram till rummen.
stökigt jo det kan man kalla det.

Inga kommentarer: