lördag 27 mars 2010

Turkost

Har haft lime som accentfärg i köket en längre tid både före och efter jul.
under jul var det rött såklart.
Men när jag var och handla i veckan på ica maxi hitta jag så snygga runda tabletter i turkost.
Kunde inte bestämma mig om jag skulle ha dem i köket eller tv rummet.
Men hitta inga snygga turkosa kuddar till soffan så då hamna tabletterna i köket
fast som duk.
Lite svåra att göra rent om man kladdat på dem tyckte jag.
Som av en slump matcha ju faktiskt denna fina hyacintvas som jag sprang på inne på designhouse när jag var i Stockholm sist.
Det är det närmaste påsk vi kommer för tillfället för det ser ju faktiskt ut som ägg och jag tror att det är det som är meningen.



Ett väldigt enkelt och billigt sätt att förändra ett rum. tabletten kosta 30 spänn och den lyser verkligen upp hela köket. Keramik hjärtat är från millamix och hyacintvasen köpte jag på designhouse för 75:- satte i en påsklilja som jag faktiskt inte vet om den trivs så himla bra så här. Vi får se.
Gröna fingrar det har jag inte.

Inga kommentarer: