fredag 10 april 2009

mellan två hem

Det brukar ju heta som arbetslös mellan två jobb. Men vi är inte arbetslösa,,fullt sysselsätta vardag som helg. Men mellan två hem.
idag har vi flyttat!! wiiiiii...första natten i nya huset. Men vilken dag det varit. Jag är helt slut.
I morse flyttades barnens sängar..vår kung är ju redan på plats ;-), sen flyttades soffor och fåtöljer. Det tog längre tid än jag räknat med att "bara" ta med det viktigaste. Så vid 12 tiden kom vi väl iväg med stora lasset. Första stoppet var lunch hos grannen tillika faster till barnen ,svägerska till mig. Syster till sambo jaa ni fattar.

Irra runt ett tag, för att sen inviga duschen och det är nog det bästa hittills i nya huset. Som att stå under en stor solros och få ett strilande regn över sig. Sen att det är varm vattnet det är inte illa. Senaste tiden har snarare varit en plåga än njutning i förra huset.,,vattnet har inte blivit varmt. Men för att citera Kjell Bergström ur en film, sommarbarn eller vad filmen hette, "Duscha gör man inte för att det är skönt DUSCHA gör man för att bli ren" hihi lite kul kommentar.

Iallafall. Sen irra jag lite till, skulle ju iväg till årliga påskäggletningen hos min mormor, så jag ville ju vara lite fin, hitta en klänning/tunika i en blå ikeakasse som för tillfället är vår garderob. Men insåg att jag glömt BH hade endast den jag hade på mig, men den var en modell som går i kors i bak och då syntes den i den klänningen. Så fram med en skjorta men den var inge skön,,hitta tillslut en annan tunika,,som var skrynklig men ähhh den fick duga..MEN ingen deo,,,som sagt mellan två hem
Deo fick jag låna av svägerskan,,IGEN TAck nina.

Kom iväg till slut, mot morgongåva. Där blev det mat igen..men konstant hungrig som man är så gick det ner lite ägg, sill, lax, skinka, jansson, potatis, krustader,köttbullar,korv, smörgås..OCH det var MIN mormor vi var till, som dessutom har tappat känseln i händer och fötter. MEN hon är envis och vill så gärna behålla denna tradition så länge det bara går. Sen leta vi i trädgården,,efter ägg, med godis. Sen blev det kaffe kaka och amerikansk blåbärspaj. MUMS.

Nu sitter jag här i ett stort rum som ekar..(undrar när det ska sluta eka) sambon tar premiär doppet(i bubbelkaret) jag dricker öl men ingen öppnare,,det gick med en gaffel som sagt det är livet MELLAN TVÅ HEM!!

Skulle lägga ut lite bilder men hittar inte sladden..mellan två hem.
Imorrn fortsätter det,,ungefär i samma takt, första natten, första frukosten i VÅRT NYA HEM!!

Ska lägga ut en bild på hur det såg ut för ett år sen.

2 kommentarer:

Ninaspira sa...

Välkomna! Vi är så glada att ni är på plats!!! Kram!

Anonym sa...

Åhh vad härligt!! Vet att ni längtat så länge nu! Nu är vi ju nästan grannar ;o) Kram Madde