onsdag 18 augusti 2010

tygväskor

Knappt har man börjat jobba och direkt ligger man efter med allt..
jag måste hinna ifatt, med hemmet strykhögen anfaller mig snart, hopplöst är det att stå och riva i den giganiska hög varje morgon för att dra fram skrynkliga paltor.
Stryka är inte min grej, försöker vika eller hänga in kläderna direkt när dem torkat.
Sen jobbet, butiken och inte minst barnen.
Trots fyra veckor hemma med bara mys och pys..så saknar jag det direkt efter två dagars arbete.
Men ändå skönt att vara tillbaka i gamla vanor.
Men skulle vilja byta ut dem, tänk om man kunde ha ett jobb som betalade lika mycket som jag har idag men att jag bara behövde jobba 4 timmar. Dem andra skulle jag ägna åt webben, så jag slapp göra det kvällstid. det suger musten ur mig.
Men det är ju självvalt så det är bara att kämpa på.
Jag har ju skrivit det i min drömbok så jag hoppas det slår in snart.
;-)
Ikväll kommer iallafall mamma med fler tygväskor (hoppas jag) hon har sålt slut på hela sitt lager i sommar. Så jag hoppas på en ny uppsättning i butiken snart.
Sen med två brödvärmare oxå. Dem är jättefina och väldigt smart.
kul att det är min alldeles egna mamma som syr oxå.
<3

Inga kommentarer: