onsdag 6 juli 2011

En dagens i verkstan..

Hej igen!! vem du nu är som läser här..snålt med kommentarer så det är svårt att veta vilka som gömmer sig bakom alla besök..för det har jag faktiskt :-0 och det ser jag ;-)


Här är jag på väg in i verkstan där håller jag till när jag stansar mina namnsmycken..eller mina och mina det är ju till mina kära kunder jag gör dem..i släptåg hade jag min alldeles egna paparazzi. Lilla J som älskar att låna mammas kamera och knäppa kort och han är rätt duktig för sina ynka 4 år. :-D

så här är jag då nästan i nattsärken eftersom jag tagit min kvällsdusch.det syns kanske på "sovfrillan" haha..men det är inget nattlinne jag drog på mig..utan hilmar tunika..man vet ju aldrig vem man stöter på i verkstan , avklippta jeansleggings eftersom jag inte lyckas hitta några 3/4 leggings i riktigt jeanstyg..och favvoträskorna maja i nubuck.
Hilmar tunikan som den såg ut när jag köpte den. men efter en tvätt så blev det vita isydda tråden missfärgad och blev en konstig rosa färg. så tunikan har legat i en ikeakasse och jag har inte riktigt vetat vad jag skulle göra med den.
men iallafall eftersom jag gillar modellen så pröva jag att färga den. blå.
men då vart det missfärgade kobolt...det vart inte bättre tyckte jag. det är ganska mycket tråd dem sytt dit i efterhand. på ärmen, längs hela tunikan på två sidor i halsringningen och på hela bröstet. ja men vad göra..bara till att sprätta bort all tråd.

sparade endast en rad framtill precis under bysten. av lathet faktiskt..det var rätt pilligt.
men i efterhand var det en mening med det. Blev perfekt.



tadaa..färdigsprättad och stansad för ikväll

gnatt













Inga kommentarer: