söndag 30 november 2008

Inspiration!?

Ja just det, var har all inspiration och lust varit nånstans? till skillnad från många andra som bloggar som verkar hittat den där lusten att pynta och infunnit julstämmning så har min varit som bortblåst. Jo visst vi har bakat pepparkakor,två stora hjärtan som ska dekoreras med kristyr(men det får bli en annan dag), en hel burk små pepparkakor fick vi ihop jag och pojkarna trots att dem åt deg för brinnande livet, sen har jag ju fått upp två julstjärnor, två adventsljusstakar och fick till det med blockljus och siffror till slut.
Jag vill ju gärna putsa mina fönster innan jag sätter upp nya gardiner, (en jobbig ovana) men så kanske alla tänker, nu skulle jag ju "bara" sätta upp julstjärnor men ville ändå putsa fönstrena, måste ju veta vad jag säljer så jag provad Maison Belle fönsterputs, OJ vad gott det lukta om den. Det var ju ett "rent" nöje att putsa fönster. Bra blev det fast jag insåg att den mesta smutsen var på utsidan och det tråkiga vädret gjorde att jag inte iddes putsa utsidan. Men lukta gott inne det kan du hoppa upp och sätta dig på att det gör. Du kan köpa den här ;-)

så här kan det bli när man ska rotera bilden :-)




Siffrorna jag köpte för ett tag sedan blev så här med blockljus, tog en stund innan jag fick till det och blev hyfsat nöjd,,hade först ställt dem i min hjärtanpajform,,men näe det blev inte så bra, då siffrorna kom för långt ner. Pajformen den fyller jag nog med skumtomtar istället,,min favorit julgodis,,men nu är det ju söndag så jag får vänta till lördag ;-)










Inga kommentarer: