fredag 13 juni 2008

Drömköket!

Vi har ju kommit överens om färgen till vårt kök i huset iallafall. Vitt, med svart klinkers golv, ev kanske kanske svarta granitbänkskivor,,men vi får se vad budgeten säger.Jag har ju som vanligt bilden på köket framför mig i huvet (ehh hur nu det går till)Ikea hade vi sagt men jag tycker dem har lite tråkiga vitrinluckor,, har sett ett kök i en tidning, men man har ju bläddrat i MÄNGDER av tidningar sen det vart klart att vi ska bygga.Så jag mindes såklart inte vilket kök eller tidning. Men igår när jag lämnat äldsta sonen på en dagisutflykt några timmar, tog jag yngsta sonen med mig och först gjorde vi ett besök på banken, J ska iallafall inte bli bankman,,han tyckte det var skittrist och satt och sa "traktor" hela tiden. Det fanns inga där till hans STORA besvikelse.Sen gick vi till apoteket inte heller där fanns några traktorer,,en nummerlapp fick han att leka med, den la han i en hylla bland massa flaskor. Vid kassan fick han iallafall hålla i ett tuggummipaket men blev sur när han inte fick något tuggummi , måste betala först tyckte mamma. Sen blev det tyst en stund när han fick ett tuggummi.Så in i bilen och iväg till en rörmokeri affär,för att köpa en koppling till vår kran som läckt i halvår eller nått, den nya kranen har väl legat på en garderob lika länge men min kära sambo hade köpt fel koppling. Så nu tänkte jag nu ska jag köpa en sån så man får ordning på kranen nån gång.Iallafall därinne hittade jag ju detta underbara kök!!Det var verkligen en sån där känsla man inte får så ofta,,en känsla svår att förklara!YES jag har hittat mitt kök, ett sånt vill jag ha!!!Inte alls i prisklass med IKEA! Men åhhh så fint..jag blev verkligen kär...i detta....

1 kommentar:

Vårt lilla hem sa...

Hej! Vilken härlig blogg du har! Och vad spännande med en köksrenovering, det är ju såå kul! Trots alla svåra beslut :)

Ha en fin morgondag!

Kraam! Jenny