torsdag 10 april 2008

Möte avklarat!

Ja det är ju inte en grej med att bygga hus. Hade nog varit bra med P med på mötet. 4 öron hör och kommer ju ihåg mer än vad 2 gör.
Men en helt underbar KA så det känns bra att ha nån att luta sig mot. För det var allt en rejäl karl att luta sig mot. Har ju bara pratat med honom på telefon och av namnet att döma och rösten trodde jag det var en kort smal italienare..men nähä tänk vad man kan missbedömma en röst. In kommer en kort och tjock rödlätt man mer lik en dansk än en italienare. Men säker på sin sak var han allt. Lite väl petig på vissa saker men med tidigare erfarenheter kvalitetsgubbar så är vissa VÄLDIGT petiga på vissa saker.
Men hursomhelst byggfelsförsäkring slapp vi inte undan vem som nu trodde det. Även om jag hört att vissa kommer undan med det men det måste vi ha innan vi börjar bygga. En helt meningslös försäkring men den måste finnas.
Sen var det väl en kontrollplan på ca 20 punkter som vi gick igenom och hur nu mina små öron ska komma ihåg allt det kan inte jag förklara iallafall.
Ett möte med snickaren är prio 1 just nu.
Efter det kan jag nog känna mig rätt lugn.
Sen måste en konstruktionsritning göras, som jag oxå påpekat vid nått tillfälle men det viftades bort av ickenämnd person.;-)
Ja inte för jag tänker ge mig in och bli nån byggherre på heltid men mer än ett hus kommer jag nog inte bygga. Då blir det isf totalentreprenad som det känns nu iallafall, men allt kommer nog falla på sin plats när vi pratat med snickaren.

So long!

Inga kommentarer: